دستگاه پمپ Pump Device
شیر کنترل اصلی Main Control Valve
دستگاه Swing Device Swing
دستگاه Travel Device Travel
اهرم RCV Lever Lever
اهرم RCV Pedal Pedal
TRAVEL DEVICE(GM35VL, up to #2078)
ساخت و ساز CONSTRUCTION
دستگاه مسافرتی شامل موتور مسافرتی و جعبه دنده می باشد.
موتور مسافرتی شامل سوپاپ ترمز، ترمز دستی و مکانیزم تغییر سرعت بالا/پایین است.


ساختار اساسی BASIC STRUCTURE

ساختار STRUCTURE




۱ Hub
۲ Spindle
۳ Hold flange
۴ RV gear A
۵ RV gear B
۶ Input gear
۷ Spur gear
۸ Cover
۹ Crank shaft
۱۲ Spacer
۱۳ Distance piece
۱۵ Coupling
۱۷ Pin
۱۹ Hexagon socket bolt
۲۰ Snap ring
۲۱ Ball bearing
۲۲ Taper roller bearing
۲۳ Needle roller bearing
۲۵ Snap ring
۲۷ O-ring
۲۹ O-ring
۳۰ O-ring
۳۱ Floating seal
۳۳ Plug
۳۴ Parallel pin
۳۵ Hexagon socket bolt
۳۶ Steel ball
۳۷ Washer
۴۲ Parallel pin
۴۳ O-ring
۱۰۲ Shaft
۱۰۳ Swash plate
۱۰۴ Cylinder block
۱۰۵ Piston
۱۰۶ Shoe
۱۰۷ Retainer plate
۱۰۸ Thrust ball
۱۰۹ Timing plate
۱۱۰ Washer
۱۱۱ Washer
۱۱۲ Piston
۱۱۳ Spring
۱۱۴ Spring
۱۱۵ Firction plate
۱۱۶ Mating plate
۱۳۲ Oil seal
۱۳۵ O-ring
۱۳۹ O-ring
۱۴۵ Snap ring
۱۴۹ Ball bearing
۱۵۰ Ball bearing
۱۵۱ Needle roller
۱۶۱ Piston
۱۶۲ Shoe
۱۶۷ Pivot
۱۷۱ Parallel pin
۱۹۳ Spring
۲۰۱ Valve
۲۰۲ Sleeve
۲۰۳ Spring retainer
۲۰۴ Plug
۲۰۵ Shim
۲۰۶ Spring
۲۰۸ O-ring
۲۰۹ O-ring
۲۱۰ O-ring
۲۱۱ Back up ring
۲۱۷ Back up ring
۲۱۹ O-ring
۲۲۰ Piston seal
۳۰۱ Rear flanger
۳۲۳ Spool
۳۲۴ Plug
۳۲۵ Stopper
۳۲۶ Plug
۳۲۷ Valve
۳۲۸ Spring
۳۳۰ Spring
۳۳۶ O-ring
۳۳۷ O-ring
۳۴۱ Parallel pin
۳۴۳ Hexagon socket bolt
۳۴۶ Hexagon socket bolt
۳۵۲ Plug
۳۵۴ Hexagon socket plug
۳۵۵ O-ring
۳۵۷ Plug
۳۵۸ O-ring
۳۵۹ O-ring
۳۶۳ Spool
۳۶۸ Steel ball
۳۷۹ Filter
۳۸۰ Plug
۳۸۲ Plug
۳۸۳ O-ring
۳۸۴ O-ring
۳۸۵ Steel ball
۳۹۷ Orifice
۳۹۸ Hexagon socket plug
۳۹۹ Name plate
۱ هاب
۲ اسپیندل
۳ فلنج را نگه دارید
۴ دنده RV A
۵ دنده RV B
۶ دنده ورودی
۷ چرخ دنده
۸ جلد
۹ میل لنگ
۱۲ اسپیسر
۱۳ قطعه فاصله
۱۵ کوپلینگ
۱۷ پین
۱۹ پیچ سوکت شش گوش
۲۰ حلقه ضربه ای
۲۱ بلبرینگ
۲۲ غلتک مخروطی
۲۳ غلتک سوزنی
۲۵ حلقه ضربه ای
۲۷ اورینگ
۲۹ اورینگ
۳۰ اورینگ
۳۱ مهر و موم شناور
۳۳ دوشاخه
۳۴ پین موازی
۳۵ پیچ سوکت شش گوش
۳۶ توپ فولادی
۳۷ واشر
۴۲ پین موازی
۴۳ اورینگ
۱۰۲ شفت
۱۰۳ بشقاب سواش
۱۰۴ بلوک سیلندر
۱۰۵ پیستون
۱۰۶ کفش
۱۰۷ صفحه نگهدارنده
۱۰۸ توپ رانش
۱۰۹ صفحه زمان بندی
۱۱۰ واشر
۱۱۱ واشر
۱۱۲ پیستون
۱۱۳ بهار
۱۱۴ بهار
۱۱۵ صفحه اصطکاکی
۱۱۶ بشقاب جفت گیری
۱۳۲ مهر و موم روغن
۱۳۵ حلقه اورینگ
۱۳۹ اورینگ
۱۴۵ حلقه گیر
۱۴۹ بلبرینگ
۱۵۰ بلبرینگ
۱۵۱ غلتک سوزن
۱۶۱ پیستون
۱۶۲ کفش
۱۶۷ محور
۱۷۱ پین موازی
۱۹۳ بهار
۲۰۱ شیر
۲۰۲ آستین
۲۰۳ نگهدارنده فنری
۲۰۴ دوشاخه
۲۰۵ شیم
۲۰۶ بهار
۲۰۸ اورینگ
۲۰۹ اورینگ
۲۱۰ اورینگ
۲۱۱ حلقه پشتیبان
۲۱۷ حلقه پشتیبان
۲۱۹ اورینگ
۲۲۰ مهر و موم پیستون
۳۰۱ فلنجر عقب
۳۲۳ قرقره
۳۲۴ دوشاخه
۳۲۵درپوش
۳۲۶ دوشاخه
۳۲۷شیر
۳۲۸ بهار
۳۳۰ بهار
۳۳۶ اورینگ
۳۳۷اورینگ
۳۴۱ پین موازی
۳۴۳ پیچ سوکت شش گوش
۳۴۶ پیچ سوکت شش گوش
۳۵۲ دوشاخه
۳۵۴ دوشاخه سوکت شش گوش
۳۵۵ اورینگ
۳۵۷ دوشاخه
۳۵۸ اورینگ
۳۵۹ اورینگ
۳۶۳ قرقره
۳۶۸ توپ فولادی
۳۷۹ فیلتر
۳۸۰ دوشاخه
۳۸۲ دوشاخه
۳۸۳ اورینگ
۳۸۴ اورینگ
۳۸۵ توپ فولادی
۳۹۷ روزنه
۳۹۸ دوشاخه سوکت شش گوش
۳۹۹ پلاک
تابع FUNCTION
۱- موتور هیدرولیک HYDRAULIC MOTOR
الف:Rotary group

روغن تحت فشار وارد شده از پمپ هیدرولیک به سمت فلنج عقب (۳۰۱) موتور جریان می یابد، از مکانیزم سوپاپ ترمز عبور می کند و از طریق صفحه زمان بندی (۱۰۹) به بلوک سیلندر (۱۰۴) وارد می شود. این روغن به طور سازنده تنها به یک طرف Y1-Y2 وارد شده است که نقاط مرده بالایی و پایینی ضربه پیستون را به هم متصل می کند (۱۰۵). روغن تحت فشار وارد شده به یک طرف در بلوک سیلندر (۱۰۴) هر پیستون (۱۰۵، چهار یا پنج) را فشار می دهد و نیرویی ایجاد می کند (F kg = P kg/cm2×A cm2). و به اجزای (F2 و F3) تبدیل می شود زیرا صفحه swash (103) در یک زاویه (a。) با محور محور محرک (۱۰۲) ثابت است. جزء Redial (F3) گشتاورهای مربوطه را ایجاد می کند (T = F3×ri) برای Y1-Y2. این گشتاور باقیمانده (T = F3×ri) می چرخد
بلوک سیلندر (۱۰۴) از طریق پیستون (۱۰۵). بلوک سیلندر (۱۰۴) با محور محرک (۱۰۲) به صورت اسپلاین کوپل شده است. بنابراین شفت محرک (۱۰۲) می چرخد و گشتاور منتقل می شود.

۲- سوپاپ ترمز Brake valve
الف- ترمز آزاد شد (شروع / در حال اجرا) Brake released(Starting / Running)
هنگامی که روغن تحت فشار از پورت Ⓐ تامین می شود، روغن دریچه (۳۲۷) را باز می کند و برای چرخش موتور به درگاه Ⓒ در سمت مکش موتور هیدرولیک جریان می یابد. در همان زمان، روغن تحت فشار از طریق خط لوله ⓐ از سوراخ کوچکی عبور می کند. قرقره (۳۲۳) و به داخل محفظه جریان می یابد. روغن روی سطح انتهایی قرقره (۳۲۳) که با نیروی فنر (۳۲۸) در حالت خنثی قرار می گیرد، عمل می کند و در نتیجه باعث می شود که قرقره (۳۲۳) به سمت چپ بچرخد. هنگامی که قرقره (۳۲۳) می لغزد، پورت Ⓓ روی گذرگاه سمت برگشت موتور هیدرولیک، که توسط شیار قرقره در هنگام توقف بسته می شود، با پورت Ⓑ سمت مخزن متصل می شود و روغن برگشتی از موتور هیدرولیک وارد مخزن می شود. . در نتیجه، موتور هیدرولیک می چرخد. علاوه بر این، لغزش قرقره (۳۲۳) باعث می شود روغن تحت فشار به داخل پورت Ⓟ جریان یابد. روغن تحت فشار وارد شده به پورت Ⓟ، پیستون (۱۱۲) ترمز دستی را فعال می کند تا نیروی ترمز دستی آزاد شود. (برای جزئیات، به توضیحات ترمز دستی مراجعه کنید.) هنگامی که روغن تحت فشار از پورت Ⓑ تامین می شود، قرقره (۳۲۳) معکوس حرکت می کند و موتور هیدرولیک نیز معکوس می چرخد.
ب- ترمز اعمال شده (توقف / توقف) Brake applied(Stopping / Stalling)
هنگامی که روغن تحت فشار عرضه شده از پورت Ⓐ در طول سفر متوقف شود، فشار هیدرولیکی اعمال نمی شود و قرقره (۳۲۳) که به سمت چپ لیز خورده است از طریق درپوش (۳۲۵) با نیروی فنر (۳۲۸) به سمت راست (خنثی) باز می گردد. در عین حال، موتور هیدرولیک حتی اگر روغن تحت فشار متوقف شود، با اینرسی می چرخد، بنابراین پورت D موتور به فشار بالا تبدیل می شود. این روغن تحت فشار از محفظهⓕ به محفظه ⓖ از طریق شیر سمت چپ می رود. ۲۰۱). هنگامی که روغن وارد محفظه ⓖ می شود، پیستون (۳۸۱) به سمت راست می لغزد تا این کار را انجام ندهد.
همانطور که در شکل نشان داده شده است فشار را افزایش دهید.
در همین حال، دریچه سمت چپ (۲۰۱) توسط روغن تحت فشار در پورت D باز می شود. بنابراین، روغن تحت فشار در پورت D با فشار نسبتاً کم به درگاه C جریان می یابد و فشار در پورت را کنترل می کند.
D و جلوگیری از کاویتاسیون در پورت C. هنگامی که پیستون (۳۸۱) به انتهای کورس می رسد، فشار در محفظه ⓖ و ⓕ افزایش می یابد و دریچه سمت چپ (۲۰۱) دوباره بسته می شود و به فشار روغن در پورت D اجازه می دهد بیشتر افزایش یابد. سپس دریچه سمت راست (۲۰۱) درگاه C را با فشاری بالاتر از فشار تنظیمی دستگاه باز می کند. به این ترتیب با کنترل فشار در پورت D در دو مرحله، موتور هیدرولیک به آرامی ترمز می شود و متوقف می شود.


ج- اثر ترمز در سفر در سراشیبی Braking effect on downhill travel
اگر ماشینی که در سراشیبی حرکت می کند با مقدار نسبتاً کمی روغن فشار قوی به موتورهای مسافرتی خود حرکت می کند، همان اثر ترمزی که در بالا توضیح داده شد به طور خودکار رخ می دهد. در شرایط ساحلی، موتور به جای راندن مسیر، از زمین به حرکت در می آید و روغن فشار بالا را به داخل می مکد. در این شرایط، پورت A برای بیرون کشیدن روغن از محفظه ⓑ از طریق روغن ⓐ منفی می شود، و قرقره (۳۲۳) را نسبتاً سریع به عقب برمی گرداند. سپس فاصله سمت چپ کوچکتر میشود تا روغن خروجی را بیشتر از قبل کاهش دهد و در نتیجه مانع از عمل پمپاژ موتور میشود. مانند توقف ماشین، فشار در پورت D ایجاد میشود تا حرکت موتور از زمین را سختتر کند: این عمل ترمزگیری است.
ترمز دستی Parking brake
الف- Running
هنگامی که روغن تحت فشار از سوپاپ ترمز تامین می شود، قرقره سوپاپ ترمز در مجموعه موتور هیدرولیک برای باز کردن مسیر ترمز دستی فعال می شود و روغن تحت فشار به محفظه سیلندر وارد می شود که از دوک مجموعه دنده کاهشی تشکیل شده است. و پیستون (۱۱۲). هنگامی که فشار هیدرولیک به 6kgf/cm2 (0.59Mpa) یا بیشتر می رسد، بر نیروی فنر (۱۱۳) غلبه کرده و پیستون (۱۱۲) را جابجا می کند. با جابجایی پیستون (۱۱۲)، هیچ نیروی فشاری به صفحه جفت (۱۱۶) و صفحه اصطکاک (۱۱۵) وارد نمی شود و حرکت صفحه اصطکاک (۱۱۵) آزاد می شود، به این ترتیب نیروی ترمز به سیلندر در مجموعه موتور هیدرولیک است. منتشر شد.


ب- توقف Stopping
هنگامی که روغن تحت فشار سوپاپ ترمز خاموش می شود و فشار در محفظه سیلندر ⓐ ۶ کیلوگرم بر سانتی متر مربع (۰.۵۹ مگاپاسکال) یا کمتر کاهش می یابد، پیستون (۱۱۲) با نیروی فنر (۱۱۳) باز می گردد. پیستون (۱۱۲) با این نیروی فنر (۱۱۳) رانده می شود و صفحه جفت (۱۱۶) و صفحه اصطکاک (۱۱۵) در حالت آزاد بر روی دوک چرخ دنده کاهش فشار داده می شوند. نیروی اصطکاک تولید شده توسط این پرس باعث توقف چرخش بلوک سیلندر (۱۰۴) و گشتاور ترمز ۴۰.6kgf·m (398N·m) به شفت موتور هیدرولیک می دهد. توجه داشته باشید که کنترل روغن از طریق یک گذرگاه روغن مناسب، عملکرد روان را تضمین می کند.
مکانیسم تغییر سرعت بالا/پایین High/low speed changeover mechanism
در سرعت کم – در فشار پایلوت کمتر از ۲۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع (۱.۹۶ مگاپاسکال)
At low speed – At pilot pressure of less than 20kgf/cm2(1.96Mpa)

هنگامی که فشار پیلوت از پورت Ⓟ قطع می شود، سوپاپ (۳۶۳) با نیروی فنر (۳۶۶) به سمت بالا فشار داده می شود، درگاه تامین روغن تحت فشار Ⓒ بسته می شود و روغن در محفظه ⓐ از طریق جعبه موتور به محفظه موتور رها می شود. سوپاپ (۳۶۳). در نتیجه، صفحه swash (103) در حداکثر زاویه (θ۱) کج می شود و جابجایی پیستون موتور هیدرولیک به حداکثر می رسد، بنابراین منجر به عملکرد با سرعت کم می شود.
در سرعت بالا – در فشار آزمایشی ۲۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع (۱.۹۶ مگاپاسکال) یا بیشتر
At high speed – At pilot pressure of 20kgf/cm2(1.96Mpa) or more

هنگامی که یک فشار پایلوت از پورت Ⓟ (در فشار ۲۰ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع (۱.۹۶ مگاپاسکال) یا بیشتر تامین میشود)، فشار بر نیروی فنر (۳۶۶) غلبه میکند و شیر (۳۶۳) به سمت پایین فشرده میشود. پورت عرضه روغن تحت فشار Ⓒ سپس از طریق شیر (۳۶۳) به محفظه ⓐ وارد می شود. پیستون (۱۶۱) صفحه swash (103) را تا زمانی که طرف ⓑ دوک را لمس کند به سمت بالا فشار می دهد. در این زمان، صفحه swash (103) با حداقل زاویه (θ۲) کج می شود و جابجایی پیستون موتور هیدرولیک به حداقل می رسد، بنابراین منجر به عملکرد با سرعت بالا می شود.
دنده کاهش REDUCTION GEAR

تابع
این چرخ دنده کاهنده از چرخ دنده های کاهش خار (کاهش اول) و چرخ دنده های کاهنده دیفرانسیل (کاهش دوم) تشکیل شده است. باعث کاهش سرعت چرخش بالا، افزایش گشتاور خروجی یک موتور هیدرولیک و چرخاندن جعبه دنده می شود. اصل عملکرد کاهش اول
در شکل سمت راست، حرکت چرخشی موتور هیدرولیک به چرخ دنده ورودی (۶) کاهش اول منتقل می شود. سپس سه چرخ دنده (۷) درگیر با چرخ دنده ورودی (۶) با کاهش سرعت چرخش می چرخند. نسبت دنده اولین کاهش به شرح زیر است.

مکانیزم دنده دیفرانسیل

کاهش دوم
سه چرخ دنده (۷) به طور جداگانه به سه میل لنگ (۹) متصل هستند. این میل لنگ (۹) ورودی کاهش دوم هستند.
چرخ دنده های RV (4)، (۵) از طریق یاتاقان ها روی میل لنگ غیرمرکز (۹) نصب می شوند. با توجه به چرخش میل لنگ (۹)، چرخ دنده های RV (4)، (۵) (حرکت غیرعادی) در امتداد پین می چرخند. چرخ دنده (۱۷) در هاب (۱). از آنجایی که این میل لنگ توسط دوک (۲) پشتیبانی می شود، توپی (۱) با کاهش سرعت می چرخد. نسبت دنده کاهش دوم به عنوان توصیف می شود
ذیل.

ترکیبی از مکانیزم چرخ دنده سیاره ای و مکانیزم دنده دیفرانسیل


