واشر سرسیلند اصلی بیل مکانیکی هیوندای 220خط9موتور H
واشر سرسیلندر نیپون بیل مکانیکی کوماتسو PC220-7
واشر سرسیلندر نیپون بیل مکانیکی کوماتسو PC220-7 یکی از قطعات موتوری و لوازم یدکی بیل مکانیکی میباشد.
با خرید لوازم موتوری دستگاههای خود از ورنا یدک، علاوه بر خرید یک محصول با کیفیت، میتوانید به دلیل مناسب بودن قیمت این لوازم، در هزینه های خود صرفه جویی کرده و با تضمین کیفیت و پشتیبانی 24 ساعته، از خرید این قطعات بیشترین سود را ببرید.
مجموعه ی لوازم و قطعات بزرگ و کوچکی که در بخش سیستم انتقال قدرت دستگاه قرار دارند را شامل میشود.
تمامی این قطعات در مجموعه لوازم موتوری ماشین آلات راهسازی قرار می گیرند که به منظور حفاظت و صرفهجویی در هزینههای تعمیر و نگهداری باید به صورت دوره ای توسط اپراتور ماشین آلات بررسی شود
تا عیوب جزئی آنها برطرف شود. قیمت قطعات موتوری ماشین آلات راهسازی با توجه به نوع قطعه، خواص فیزیکی، نشان سازنده و … تعیین می شود.
واشر سرسیلندر
واشرها قطعاتی هستند که در انواع دستگاهها، ماشینآلات و سایر ادوات کاربرد دارند و جهت آببندی درست در بین لوازم آب، احتراق، و روغنرسانی استفاده میشوند.
واشر سر سیلندرها هم مانند سایر قطعات ممکن است دچار نقص شوند و از کار بیافتند، یکی از این آسیبها سوختن واشر است که در اثر بالا رفتن دما و حرارت زیاد حاصل از موتور میسوزد و تغییرشکل میدهد .
مکانیزم عملکرد واشر سرسیلندر
واشر سرسیلندرها سه وظیفه مهم را ایفا میکنند که بسیار حیاتی و حساس میباشد.
یکی از آنها آببندی و پیشگیری از نشت آب و روغن در بلوک سیلندر و محفظه احتراق میباشد.
به این ترتیب، زمانی که پیستون به طرف بالا میآید به محفظه، فشار زیادی وارد میکند که اگر مسئله آببندی به درستی رعایت نشود نشتی رخ میدهد.
دومین وظیفه واشر سرسیلندر این میباشد که برای تنظیم کردن دمای سوپاپ و شمع، باید بین سرسیلندر و بلوک موتور از آب و روغن استفاده شود که واشر سرسیلندر گردش و هدایت درست آب و روغن را به عهده دارد.
سومین وظیفه واشر سرسیلندر هم این است که، مجراهای مخصوص عبور مایع خنک کننده و روغن در داخل سیلندر با فاصله خیلی کمی قرار دارند
پس یکی دیگر از کارهای واشر سرسیلندر مانع شدن از اختلاط این دو مایع میباشد.
انواع واشر سر سیلندر
این قطعه بر اساس جنس طبقه بندی می شوند:
- کامپوزیت
- فولاد چند لایه (تازه ترین واشر سر سیلندر در بازار متشکل از 2 تا 5 لایه)
- الاستومریک
- مس
جنس واشرسرسیلندر
جنس این واشرها باید به گونهای باشد که بتواند فشار و حرارتهای تولید شده در بلوک سیلندر را تحمل کرده و زود خراب نشود به همین خاطر واشر سرسیلندر را از فولاد و مس و پنبه نسوز تولید میکنند.
علل خرابی واشرسیلندر
- خراب شدن پروانه
- نقص و خرابی ترموستات
- دما و گرمای شدید هوا
- ایجاد رسوب در سیستم خنککننده و خنک نشدن آب داخل رادیاتور
- پیچیدگی شیلنگهای ورودی و خروجی و انسداد مجرای های آب در موتور
نشانه های خرابی واشر سرسیلندر
- موتور گرم میشود.
- آب و روغن قاطی میشود.
- قدرت و کشش موتور کاسته میشود.
- بخار سفید حین کار از موتور خارج میشود.
Reviews
There are no reviews yet.