RCV Pedal
دستگاه پمپ Pump Device
شیر کنترل اصلی Main Control Valve
دستگاه Swing Device Swing
دستگاه Travel Device Travel
اهرم RCV Lever Lever
اهرم RCV Pedal Pedal
1. ساختار
بدنه (Spacer) دارای درگاه ورودی روغن P (فشار اولیه) و درگاه خروجی روغن T (مخزن) است. علاوه بر این، فشار ثانویه از طریق پورت های 1،2، 3 و 4 که در قسمت پایینی ارائه شده اند، خارج می شود.
سطح مقطع
ساختار پدال RCV در نقشه زیر نشان داده شده است. بدنه دارای سوراخ های عمودی است که دریچه های کاهنده در آنها جمع می شوند.
بخش کاهش فشار از قرقره (8)، فنر (6) برای تنظیم فشار ثانویه، فنر برگشتی (10)، درپوش (9) و صندلی فنری (7) تشکیل شده است.
فنر برای تنظیم فشار ثانویه عموماً چنان از پیش تنظیم شده است که فشار ثانویه 5 تا 19 کیلوگرم بر سانتی متر مربع (بسته به نوع) است.
قرقره توسط فنر برگشت به میله فشار (14) فشار داده می شود.
هنگامی که میله فشار توسط پدال کج به سمت پایین هل داده می شود، صندلی فنری به طور همزمان پایین می آید و تنظیم فنر فشار ثانویه را تغییر می دهد.
1 Body(1)
2 Body(2)
3 Plug
4 Plug
5 Spring seat
6 Spring
7 Spring seat
8 Spool
9 Stopper
10 Spring
11 Rod guide
12 O-ring
13 Snap ring
14 Push rod
15 Spring pin
16 Seal
17 Steel ball
18 Spring
19 Plate
20 Snap ring
21 Plug
22 O-ring
23 Rod seal
24 Dust seal
25 Cover
26 Socket bolt
27 Cam
28 Bushing
29 Cam shaft
30 Set screw
31 Set screw
32 Nut
33 Bellows
34 Space
35 O-ring
36 O-ring
37 Socket bolt
1 بدن (1)
2 بدن (2)
3 دوشاخه
4 دوشاخه
5 صندلی فنری
6 بهار
7 صندلی فنری
8 قرقره
9 درپوش
10 بهار
11 راهنمای میله
12 حلقه اورینگ
13 حلقه گیر
14 میله فشار
15 پین فنری
16 مهر و موم
17 توپ فولادی
18 بهار
19 بشقاب
20 حلقه ضربه ای
21 دوشاخه
22 اورینگ
23 مهر و موم میله
24 مهر و موم گرد و غبار
25 جلد
26 پیچ سوکت
27 دوربین
28 بوشینگ
29 شفت بادامک
30 پیچ تنظیم
31 پیچ تنظیم
32 مهره
33 دم
34 فضا
35 اورینگ
36 اورینگ
37 پیچ سوکت
2. تابع
1- توابع اساسی
شیر پایلوت دریچه ای است که حرکت قرقره، جهت و غیره یک شیر کنترل اصلی را کنترل می کند. این عملکرد با ارائه فنر در یک انتهای قرقره شیر کنترل اصلی و اعمال فشار خروجی (فشار ثانویه) پیلوت انجام می شود. دریچه تا انتهای دیگر
برای اینکه این عملکرد به طور رضایت بخش انجام شود، شیر پایلوت از عناصر زیر تشکیل شده است.
1- پورت ورودی (P) که روغن از پمپ هیدرولیک تامین می شود.
2- پورت خروجی (1، 2، 3 و 4) برای اعمال فشار وارد شده از درگاه ورودی به انتهای قرقره های شیر کنترل.
3- پورت مخزن (T) لازم برای کنترل فشار خروجی فوق.
4- اسپول برای اتصال پورت خروجی به پورت مخزن ورودی.
5- وسایل مکانیکی برای کنترل فشار خروجی از جمله فنرهایی که روی قرقره های فوق کار می کنند.
2- توابع بخش های اصلی
عملکرد قرقره (8) دریافت فشار روغن منبع از پمپ هیدرولیک در آن است
پورت P و تغییر مسیرهای روغن برای تعیین اینکه آیا روغن فشار پورت P به خروجی هدایت می شود یا خیر
پورت های 1، 2، 3 و 4 یا قرقره خروجی برای تعیین فشار خروجی.
فنر (6) روی این قرقره برای تعیین فشار خروجی کار می کند.
با تغییر انحراف این فنر، میله فشار (14) وارد می شود و می تواند در دوشاخه (21) بلغزد.
به منظور تغییر جابجایی میله فشار از طریق بادامک (27) و تنظیم
مهره (32) پدالی است که می تواند در هر جهت در اطراف تکیه گاه مرکز بادامک (27) کج شود.
فنر (10) روی بدنه (1) و صندلی فنر (7) کار می کند و سعی می کند میله فشار (14) را بدون توجه به فشار خروجی به موقعیت جابجایی صفر برگرداند و تنظیم مجدد آن را به موقعیت مرکزی ثابت می کند. دارای اثر فنر واکنش برای ایجاد احساس کنترل مناسب به اپراتور است.
3- عمل
عملکرد شیر پایلوت بر اساس نمودار مدار هیدرولیک نشان داده شده در زیر و نقشه توضیح عملیات پیوست شده توضیح داده خواهد شد.
نمودار نشان داده شده در زیر نمونه کاربردی معمولی شیر پایلوت است.
1 Pilot valve
2 Pilot pump
3 Main pump
4 Main control valve
5 Hydraulic motor
6 Hydraulic cylinder
1 سوپاپ پایلوت
2 پمپ خلبان
3 پمپ اصلی
4 شیر کنترل اصلی
5 موتور هیدرولیک
6 سیلندر هیدرولیک
1- موردی که پدال در حالت خنثی قرار دارد Case where pedal is in neutral position
نیروی فنر (6) که فشار خروجی شیر پایلوت را تعیین می کند به قرقره (8) اعمال نمی شود. بنابراین، قرقره توسط فنر (10) به موقعیت پورت 2 در نقشه توضیح عملیات هل داده می شود. سپس، از آنجایی که پورت خروجی فقط به درگاه T مخزن متصل است، فشار درگاه خروجی برابر با فشار مخزن می شود.
2- موردی که در آن پدال کج شده است Case where pedal is tilted
هنگامی که میله فشار (14) ضربه می زند، قرقره (8) به سمت پایین حرکت می کند.
سپس پورت P به پورت 1 متصل می شود و روغن تامین شده از پمپ خلبان از طریق پورت 1 جریان می یابد تا فشار ایجاد شود.
هنگامی که فشار در پورت 1 به مقدار مربوط به نیروی فنر تنظیم شده توسط کج کردن دسته افزایش می یابد، نیروی فشار هیدرولیک با نیروی فنر متعادل می شود.
اگر فشار در پورت 1 بیشتر از فشار تنظیم شده افزایش یابد، پورت P از پورت 1 جدا می شود و پورت T به پورت 1 متصل می شود.
اگر کمتر از فشار تنظیم شده کاهش یابد، پورت P به پورت 1 وصل می شود و پورت T از پورت 1 جدا می شود.
به این ترتیب فشار ثانویه در مقدار ثابت نگه داشته می شود. علاوه بر این، در برخی از انواع، هنگامی که دستگیره بیش از یک زاویه خاص کج می شود، انتهای بالایی قرقره با قسمت داخلی میله فشار تماس می گیرد و فشار خروجی برای اتصال به پورت P باقی می ماند.